מדוע לא כל אחד יכול לפרש את התורה איך שהוא רוצה? אז מה אם רש"י ידע את כל התנ"ך בעל פה ישר והפוך עם פירוש רש"י ואילו אנחנו רק מכירים את ספר שופטים, שמואל ומלכים, הרי כולנו מבינים עברית ובדרך כלל מצליחים להבין מה שאנחנו מתאמצים לנסות להבין.
מדוע לא כל אחד יכול לפסוק הלכה על פי מה שהוא מבין מתוך דברי השולחן ערוך? יש הרי שולחן ערוך שכתוב בעברית וכל אחד יכול לקרוא אותו ולהבין אותו, ומי שלא מצליח להבין אותו, יכול להסתכל במשנה ברורה, ואם גם זה לא עוזר יש היום מהדורות מבוארות.
מדוע לא כל אחד שלמד בישיבה במשך כמה שנים וכתב איזה מאמר או שנים יכול לפסוק הלכה? הוא הרי יודע ללמוד!
מדוע חייבים לפסוק לפי השולחן ערוך וכי הוא גודל יותר מהרמב"ם ורש"י? כשם שהוא פסק הלכה בניגוד לדעות של דורות קודמים אולי גם אנחנו יכולים לפסוק הלכה לפי המחשבות שלנו?
אז מה שדברי תורה עניים במקום אחד ועשירים במקום אחר ועל מנת לדעת את ההלכה צריך לעיין בשולחן ערוך במספר מקומות ולא רק היכן שתוכן הנושאים מפנה אליו, הרי יש פרוייקט השו"ת ואפשר להיעזר בו על מנת לדעת היכן נמצאות כל ההלכות שקשורות לעניין הזה.
מדוע לא כל אחד יכול לפרש את הגמרא על פי מה ששכלו מורה לו, והרי לחלק מהאנשים יש דוקטורט וכל מיני תארים ממינים שונים, וכי הבנת הגמרא קשה יותר מעבודת דוקטורט?
מדוע צריך להשקיע כל כך הרבה שעות בהבנת הגמרא, הראשונים והאחרונים? אפשר ללמוד מתוך ספרי הפירושים שיש היום ולדעת את כל הש"ס ללא מאמץ.
מדוע לא כל אחד יכול לפרש את עיקרי האמונה לפי המצפון שלו ולפי ההבנה שלו בתורה? הרי לכל יהודי יש נשמה אלוקית וכל הנשמות עמדו על הר סיני.
שאלות טובות. יש עליהם תשובות, אך אין זה המקום לעשות זאת. אך יש לי שאלה: מדוע כאשר מדובר בתחומים אחרים, לא בתחום של תורה, אנחנו רוצים שמי שיתכנן לנו את מערכת החשמל בבית יתמחה במשך שנים על גבי שנים באותו תחום מסוים? מדוע לא ניקח פרופסור למתמטיקה שיעשה זאת? או אפילו מישהו שמומחה במערכת החשמל של מחשבים? מדוע חשוב לנו מאד שלאותו מהנדס יהיה ניסיון של שנים, ושהוא יכתוב תכנית מפורטת עד לפרטים הקטנים ביותר, ושהוא ישקיע בזה הרבה זמן ולא יכתוב אותה תוך יום וחצי?
מדוע?